Za začetek novega projekta v okolju Visual C# Express Edition odprimo meni File -> New Project…
Odpre se novo okno New Project v katerem pod Templates (Vzorci) izberemo ikono Console Application. Na dnu okna napišimo še ime naše prve konzolne aplikacije, npr. Prvi Program.
S klikom na gumb OK se ustvari nov projekt.
|
|||||
|
|||||
Namespace – imenski prostor v katerega je »zapakiran« naš prvi razred
Začetek nekega razreda (oz. programa). Blok kode ki predstavlja metodo/funkcijo Main (»glavni program«), z argumentoma “string[] args”. |
|||||
|
|||||
Programsko kodo naše prve konzolne aplikacije bomo napisali v metodo Main, zgleda pa takole:
static void Main(string[] args) { Console.WriteLine("Pozdravljen svet!!"); } Bodite pozorni na velike začetnice, pike ter ne pozabite podpičja ( ; ) na koncu vsakega stavka! |
|||||
|
|||||
Prevajanje in obenem zagon projekta poženemo iz menija Debug, opcija Start Debugging (tipka F5) ali pa Start Without Debugging (Ctrl+F5). Razlika med načinoma je v tem, da se bo v drugem primeru okno, v katerem se bo izvedla naša aplikacija, takoj zaprlo in si eventualnih rezultatov (v našem primeri izpisa na zaslonu) ne bomo mogli ogledati.
Kliknimo gumb Start without Debugging v orodjarni. |
|||||
|
|
|||||
Naš projekt se je ob prvem prevajanju tudi v celoti shranil, vendar POZOR! Običajno želimo projekt shraniti v točno določeno mapo, zaradi česar običajno projekt pred prvim zagonom shranimo tja, kamor želimo sami in ne tja kamor so nastavljene privzete nastavitve.
To storimo tako, da pred prvim prevajanjem v meniju File kliknemo na ikono Save All (ali pa kar na ikono Save All v orodjarni). |
|||||
|
|||||
Nekaj primerov uporabe lastnosti in metod razreda Console:
Če damo pred stavek // pomeni da je to samo komentar ki ga program ne prevede. //barva ozadja bo bela Console.BackgroundColor = ConsoleColor.White; //celo okno bo belo Console.Clear(); //barva pisave bo črna Console.ForegroundColor = ConsoleColor.Black; //napis na oknu Console.Title = "POZDRAVNO OKNO"; //zvočni signal, s frekvenco 1000 HZ, ki traja 500 milisekund Console.Beep(1000,500); |
|||||
|
|||||
Še nekaj primerov:
Znak pomeni da se od znaka naprej v konzoli napiše v novo vrsto. //Pozdravno sporočilo Console.Write("Dober dan! Vnesi svoje ime in priimek: "); //zahtevamo vnos podatkov preko tipkovnice. Vnos zaključimo z Enter string stavek=Console.ReadLine(); Console.WriteLine(" Pozdravljen " + stavek+"! "); |
|||||
|
|||||
Še razlaga metode Console.Readkey():
Console.Write("Pritisni poljubno tipko ali kombinacijo tipk: "); //Funkcija ReadKey vrne vrdnost tipa ConsoleKeyInfo ConsoleKeyInfo k; //Preko lastnosti KeyChar spremenljivke tipa ConsoleKeyInfo dobimo oznako tipke oz. oznako //kombinacije tipk k = Console.ReadKey(); Console.WriteLine(); Console.WriteLine("Pritisnil si tipko "+k.KeyChar); |
|||||
|
|||||
Še primer programa, ki ga lahko po današnji lekciji napišemo.
Večja velikost in obrazložitev vsakega stavka. |
|||||