Kliknite tukaj, da si ogledate profil, kot ga vidijo drugi

Osnove v programskem jeziku C

Delite vsebino na Facebooku
Delite vsebino na Twitterju
  Skupaj bomo z nekaj osnovnimi ukazi naredili program v programskem jeziku C, ki bo okrajšal poljuben ulomek.

 
 
1
 
 
Odprite poljuben urejevalnik besedil.
Priporočam uporabo progama Dev C++ (klik)

Kliknite Ctrl + N, da odprete nov dokument.
 
 
2
 
 
Sedaj bomo začeli s programiranjem.

V dokument kopirajte naslednji del kode:

#include <stdio.h> /*definicijski modul*/
int krajsanje_ulomkov(int a, int b); /*prototip fukncije*/
int main () { /*Začetek glavne funkcije (main function)*/
 
 
3
 
 
Sedaj bomo nadaljevali z jedrom programa:

        int c, d; /*definiramo dve spremenljivki tipa "int"*/
printf("Vnesi stevilo: "); /*program od nas zahteva vnos imenovalca */
scanf("%d", &c); /*število, ki smo ga zgoraj vnesli se shrani v spremenljivko "c"*/
printf("Vnesi stevilo: "); /*program od nas zahteva vnos imenovalca*/
scanf("%d", &d); /*zgoraj vneseno število se shrani v spremenljivko "d"*/
 
 
4
 
 
Nadaljujte s tem:

        int e = krajsanje_ulomkov(c, d); /*klic funkcije "krajsanje_ulomkov"*/
printf("%d/%d\n", c/e, d/e); /*izpis rezultata*/
system ("pause");
return 0;
}
 
 
 
 
 
5
 
 
Večina dela je že za nami. Sedaj moramo samo še definirati funkcijo "krajsanje_ulomkov"!

V dokument kopirajte to kodo:

int krajsanje_ulomkov(int a, int b) { 
      int t;
      while (b != 0) {
      t = b;
      b = a % b;
      a = t;
      }
return a;
}
 
 
6
 
 
Obrazložitev zadnjega dela kode:

- funkcija je tipa int, ker pričakujemo, da funkcija vrne rezultat tipa int t.j. cela števila.
- definiramo spremenljivko "t"
- uporabimo zanko "while" - zanka poteka po kopitu: dokler je pogoj izpolnjen, se izvajajo stavki znotraj zanke (znak "!=" pomeni "je različno" oz. "ni enako")
 
 
7
 
 
- na vrsti so trije prireditveni stavki:

1. v spremenljivko "t" shranimo vrednost "b"
2. spremenimo vrednost "b"
3. v vrednost "a" shranimo vrednost "t"
 
 
8
 
 
-  stavkek "return a;" določa vrednost funckije, v našem primeru je vrednost funkcije "a"
 
 
9
 
 
Kot vidite, sem poleg vsake vrstice programa napisal še komentarje, ki so vam lahko v pomoč. Komentarje zapisujemo med "/*" in "*/, lahko pa jih napišemo tudi za znakoma "//" (glej sliko). Uporabljate jih lahko kadar želite in ne vplivajo na sam program.
 
 
10
 
 
Sedaj moramo program še shraniti, prevesti in zagnati.
Pritisnite tipko F9. Odprlo se vam bo okno za shranjevanje.
 
 
11
 
 
V ime datoteke napišite poljubno ime (npr. vaja).
Datoteko morate shraniti kot C source files (glej sliko).
Pritisnite shrani.
 
 
12
 
 
Sedaj se bo koda še prevedla v strojni jezik...
...
 
 
13
 
 
...
in program se zažene.
 
 
14
 
 
Vnesite število (npr. 10)
Vnesite drugo število (npr. 5)
Program izpiše: 2/1
 
 
Komentiraj
 
 
Prijava in registracija
 
 
 
Zmaga.com ponuja brezplačno in razumljivo učenje računalniških programov, vas na enkraten način spozna z različnimi svetovnimi jeziki, s podrobno obrazloženimi recepti prikaže čare kulinarike in vam prežene strahove pred domačimi opravili.
 
 
Poleg tega lahko prebirate poučne članke, ki so namenjene širjenju naše splošne razgledanosti ter preverite svoje znanje z priljubljenim in enostavnim sistemom za preverjanje znanja. Če med vsebinami, ki se dodajajo vsak dan, ne najdete želenega znanja, je za vaša vprašanja na voljo dobro obiskan forum, kjer lahko tudi aktivno sodelujete. V primeru, da bi radi svoje praktično znanje delili z ostalimi, pa to lahko storite preko preprostega vmesnika za dodajanje vsebin. Zmagajte z znanjem z Zmaga.com!