Kliknite tukaj, da si ogledate profil, kot ga vidijo drugi

Uvod v Scratch

Delite vsebino na Facebooku
Delite vsebino na Twitterju
  Danes bom predstavil enostaven jezik za izdelovanje animacij in iger - Scratch. Da se naučite programirati v njem, je dovolj, da znate brati slovensko.
 
 
1
 
 
 
 
2
 
 

Kliknite Pridruži se Scratchu, da se registrirate.

 
 
3
 
 

Vpišite podatke ki jih zahteva spletna stran.

Kliknite Naprej in Prav, pa začnimo.

 
 
4
 
 

V zgornjem desnem kotu se bo pokazala ikona za prejeto sporočilo. Kliknite jo.

 
 
 
 
 
5
 
 

Sem boste prejemali tudi nadaljna sporočila (na primer če kdo označi ali komentira vaš projekt)

Prikazalo se bo sporočilo Scratchove ekipe.


Kliknite make a project.

 
 
6
 
 

Odprl se bo prazen delovni prostor in tudi Scratchova pomoč (v angleščini), ki jo lahko zaprete.

 
 
7
 
 

Če želite pomoč priklicati nazaj, kliknite ikono z vprašajem.

 
 
8
 
 

V spodnjem leven kotu je seznam figur (to so liki v vasi igrici). Ko ustvarite nov projekt je med figurami že en maček, ki ga bomo v naslednjem koraku izbrisali.

1: če hočete dodati novo figuro, jo lahko narišete, uvozite iz Scratchove knjižnice, uvozite iz računalnika ali pa iz spletne kamere.

2: Z klikom na ikono [i] se odprejo podrobnosti figure.

3: ozadje lahko dodate po enakem postopku kot figuro.

 
 
9
 
 

Na vrhu na sredini so orodja:

Štempiljka: za podvajanje figur ali programskih kock.

Škarjice: za brisanje figur ali programskih kock.

Puščice narazen: za povečanje figur.

Puščice skupaj: za pomanjšanje figur.

Vprašajček: z njim kliknete na programsko kocko, da dobite pomoč.

 
 
10
 
 

Na sredini je polje s tremi zavihki:

Skripte: tukaj lahko izberate med različnimi vrstami programskih kock (glej sliko)

Videzi: Vsaka figura ima lahko več videzov, ki jih preklaplja med igro. Tukaj jih lahko urejate.

Zvoki: če hočete, da figura v igri predvaja zvok, ga lahko urejate in dodate tukaj.

 
 
11
 
 

V zgornjem levem kotu se nahaja grafični vmesnik, tukaj lahko figure premikate ali igrate igro, ko jo enkrat sprogramirate.

S klikom na zeleno zastavico boste zagnali igro.

S klikom na rdeč stop znak pa boste vse ustavili.

V levem zgornjem kotu je moder gumb, s katerim grafični vmesnik povečate čez cel zaslon.

 
 
12
 
 

V skrajnem desnem zgornem kotu lahko delite projekt (to pomeni da ga lahko vidijo vsi) ali ga gledate preko prikazne strani (na prikazni strani lahko uredite podatke: naslov, opis, komentarje).

Običajno se shrani samodejno in piše shranjeno, drugače pa lahko kliknite shrani zdaj.

 
 
13
 
 

To je bil uvod v program, v kratkem pa bo na voljo tudi lekcija, kako narediti igro.

Na povezavi spodaj pa si lahko pogledate nekaj mojih igric:

klikni tukaj!


Če želite pogledati, kako je posamezna igrica sestavljena kliknite see inside.

 
 
Komentiraj
 
 
Prijava in registracija
 
 
 
Zmaga.com ponuja brezplačno in razumljivo učenje računalniških programov, vas na enkraten način spozna z različnimi svetovnimi jeziki, s podrobno obrazloženimi recepti prikaže čare kulinarike in vam prežene strahove pred domačimi opravili.
 
 
Poleg tega lahko prebirate poučne članke, ki so namenjene širjenju naše splošne razgledanosti ter preverite svoje znanje z priljubljenim in enostavnim sistemom za preverjanje znanja. Če med vsebinami, ki se dodajajo vsak dan, ne najdete želenega znanja, je za vaša vprašanja na voljo dobro obiskan forum, kjer lahko tudi aktivno sodelujete. V primeru, da bi radi svoje praktično znanje delili z ostalimi, pa to lahko storite preko preprostega vmesnika za dodajanje vsebin. Zmagajte z znanjem z Zmaga.com!