Kliknite tukaj, da si ogledate profil, kot ga vidijo drugi

Java osnove: Matematika

Delite vsebino na Facebooku
Delite vsebino na Twitterju
  V tej lekciji se bomo posvetili računanju v Javi in ostalim zanimivim stvarem.
 
 
1
 
 

Najprej bomo ustvarili novo datoteko in v njej razred in main metodo.

Ime moje datoteke je LekcijaTri.

 
 
2
 
 

Sedaj bomo ustvarili tri spremenljivke tipa int.

x = 57

y = 4

z (ni določene vrednosti, privzeta je 0)

 
 
3
 
 

Sedaj bomo ustvarili prvi račun. 

V main metodi napiše, da je z = x + y

 
 
4
 
 

Tako lahko računamo tudi z drugimi računskimi operacijami:

+ seštevanje (vrne vsoto) primer: 1 + 1 =  2

- odštevanje (vrne razliko) primer: 2 – 1 =  1

* množenje (vrne produkt) primer 5 * 3 =  15

/ deljenje (vrne količnik) primer 15 / 3 =  5

% deljenje (vrne ostanek) primer 17 % 5 =  2

Zelen tekst je komentar. Java pri zagonu programa komentar izpusti. ustvarimo ga tako, da pred tekst napišemo //.

 

 
 
 
 
 
5
 
 

Računamo lahko tudi znotraj println in print.

To nam prihrani nekaj tipkanja in velikokrat je zelo uporabno.

 

 
 
6
 
 

Poznamo tudi nekaj bližnjic.

Namesto x = x + 1 lahko napišemo x++.

Še ostale:

x-- (x = x – 1)

x+=5 (x = x + 5)

x-=5 (x = x – 5)

x*=5 (x = x * 5)

x/=5 (x = x / 5)

x%=5 (x = x % 5)

 
 
7
 
 

Še ena dobra stran računanja v Javi je, da upošteva oklepaje in prednost množenja pred seštevanjem, tako kot pri matematiki.

 Rezultat tega računa je v resnici 42.33333, vendar Java izpiše int namesto double.

 
 
8
 
 

Če želimo izpisati double ali kakšen drug tip spremenljivke moramo uporabiti cast.

To pomeni, da pred račun napišemo double v oklepajih, ali kakšen drug tip spremenljivke.

Primer:

System.out.println((double) (5 + 2) / 3 + 5 * 8));

 
 
9
 
 

Sedaj pa vam bom pokazal še kako ustvarimo naključno (ang. random) številko.

 Najprej ustvarimo spremenljivko, ki bo vsebovalo to vrednost. Potem dodamo cast, da zagotovimo, da bo število int. Nato pa moramo rezultat še pomnožiti z največjim številom, ki ga hočemo + 1.

Najmanjše število, ki ga lahko dobimo je 0.

 
 
10
 
 

Primer 1:

int c = (int) (Math.random() * 2);

V tem primeru bomo dobili int. Njegova vrednost pa bo med 0 in 2 (torej brez 2).

 
 
11
 
 

Primer 2:

int a = (int) (Math.random() * 11);

V tem primeru bomo dobili int. Njegova vrednost pa bo med 0 in 11 (brez 11).

 
 
12
 
 

In tako smo končali z lekcijo o matematiki.

Naslednja lekcija pa prihaja kmalu.

Če česa niste razumeli pa se seveda lahko o tem povprašate na forumu.

 
 
Komentiraj
 
 
 
 
 
2.9.2014, 20:52
Kot zanimivost še drug način Do naključne številke se lahko prav tako pride z Random:
int x = new Random().nextInt(2); //Vrne isto med 0 in 2, brez 2
 
 
 
 
2.9.2014, 22:18
Zanimivo, nisem poznal tega načina.
 
Prijava in registracija
 
 
 
Zmaga.com ponuja brezplačno in razumljivo učenje računalniških programov, vas na enkraten način spozna z različnimi svetovnimi jeziki, s podrobno obrazloženimi recepti prikaže čare kulinarike in vam prežene strahove pred domačimi opravili.
 
 
Poleg tega lahko prebirate poučne članke, ki so namenjene širjenju naše splošne razgledanosti ter preverite svoje znanje z priljubljenim in enostavnim sistemom za preverjanje znanja. Če med vsebinami, ki se dodajajo vsak dan, ne najdete želenega znanja, je za vaša vprašanja na voljo dobro obiskan forum, kjer lahko tudi aktivno sodelujete. V primeru, da bi radi svoje praktično znanje delili z ostalimi, pa to lahko storite preko preprostega vmesnika za dodajanje vsebin. Zmagajte z znanjem z Zmaga.com!