Kliknite tukaj, da si ogledate profil, kot ga vidijo drugi

Določanje glasnosti

Delite vsebino na Facebooku
Delite vsebino na Twitterju
  V tej lekciji bomo z premakljivim gumbom ustvarili preprost Movie Clip za nastavljanje glasnosti v Adobe Flash-u.
 
 
1
 
 
Odpremo nov poljubno velik dokument s poljubnim fps-jem (najbolje čimveč(120)), da čim lepše teče.

Za ozadje izberemo katerokoli barvo.

Jaz sem določil width = 200, height = 100, fps = 120.
 
 
2
 
 
Najprej narišemo ravno črto, lahko tudi ozki pravokotnik.

 Jaz sem narisal pravokotnik, dolg 100 px in 3 px širok(visok).
 
 
3
 
 
Pravokotnik, ki smo ga pred kratkim narisali, sedaj pretvorimo v Simbol.

To storimo tako, da CELEGA označimo in pritisnemo tipko F8 (lahko tudi Modify -> Convert to Symbol...

Za "Name" vpišemo lestvica, pod "Type" oz. "Behavior" (odvisno od Flash verzije programa) pa označimo Movie Clip. "Registration" ni važen.
 
 
4
 
 
Nato narišemo seveda še gumb, s katerim bomo uravnavali glasnost.

 Jaz sem narisal majhen pravokotnik, podoben prejšnjemu, vendar majhen (10 px * 3 px). Narišemo ga nekje zraven prejšnjega.
 
 
 
 
 
 
5
 
 
Sedaj še tega pretvorimo v simbol, opravimo enako, kot pri prejšnjem, le da namesto lestvica vpišemo gumb.
 
 
6
 
 
Če nimamo odprtega, odpremo Properties(Window -> Properties -> Properties ali pa enostavno CTRL + F3).

Zdaj označimo prvi simbol(večji) in v "Instance name" vpišemo lestvica. Nato označimo še drugega(manjšega) in vpišemo gumb v "Instance name".
 
 
7
 
 
Sedaj lahko gumb postavimo na sredino lestvice.

To bomo najlažje storili, če oba simbola poravnamo z "Align".
 
 
8
 
 
In napočil je čas za akcijsko
 skripto!...

Označimo simbol gumb, pritisnemo tipko F9 in prilepimo naslednjo kodo:

onClipEvent (enterFrame) {
    if (this._x > 50 && this._x < 150) {
        this.onPress = function () {
            startDrag(this, false, 52, this._y, 148, this._y);
        }
    }
    this.onRelease = function () {
        stopDrag();
    }
    this.onReleaseOutside = function () {
        stopDrag();
    }
}

Ampak pozor! Oglejte si številke v kodi. Da razložim... Prva številka v kodi mora biti koordinata x, kjer se začne simbol lestvica. Druga številka je koordinata x, kjer se simbol lestvica konča. Tretja številka v skripti je koordinata x, kjer se simbol lestvica začne + 2 ali 3 piksle. Četrta, zadnja številka v skripti je koordinata x, kjer se simbol lestvica konča - 2 ali 3 piksle.

PS:
Pri tretji in četrti številki lahko dodamo tudi več pikslov, odvisno od velikosti našega dokumenta.
 
 
9
 
 
Sedaj moramo v Flash dokument uvoziti glasbo oz. zvok.

Jaz sem izbral "Matjaž Javšnik - Drva gorijo" iz oddaje "As ti tud not padu?". Kliknemo File -> Import -> Import to Library.

Izberemo neko pesem, zvok... Sedaj nam je pesem pristala v Knjižnici(Library).
 
 
10
 
 
V knjižnici poiščimo zvok, ki smo ga dodali.Desni klik nanj in Linkage...

Označimo Export for ActionScript.

Poleg nam bo označilo Export in first frame, ampak to nas naj ne moti. Pod Identifier vpišemo neko ime(vpišite zaenkrat enako kot jaz, da ne bo pomot)... Vpišite pesem.
 
 
11
 
 
Še enkrat je čas za akcijsko skripto!...

Dodajmo zvok frame-u. Najprej označimo frame 1. Pritisnemo tipko F9. Notri vpišemo tole:

var pesem:Sound = new Sound();
pesem.attachSound("pesem");
pesem.start(0,0);
pesem.onSoundComplete = function(){
    pesem.start(0,0);
}
onEnterFrame = function() {
    pesem.setVolume(gumb._x - 52);
}

Spet se moramo "poigrati" z zadnjo številko. V mojem primeru je to 52, enaka kot ena od številk iz skripte za gumb.

Tudi vi vpišite enako številko, kot jo imate na tistem mestu v skripti za gumb
 
 
12
 
 
Konec! Lahko poskusite še z navpičnim(v tem primeru namesto vseh x vpišemo y in vzamemo koordinate y določenih točk...).

Veliko zabave =)
 
 
Komentiraj
 
 
Prijava in registracija
 
 
 
Zmaga.com ponuja brezplačno in razumljivo učenje računalniških programov, vas na enkraten način spozna z različnimi svetovnimi jeziki, s podrobno obrazloženimi recepti prikaže čare kulinarike in vam prežene strahove pred domačimi opravili.
 
 
Poleg tega lahko prebirate poučne članke, ki so namenjene širjenju naše splošne razgledanosti ter preverite svoje znanje z priljubljenim in enostavnim sistemom za preverjanje znanja. Če med vsebinami, ki se dodajajo vsak dan, ne najdete želenega znanja, je za vaša vprašanja na voljo dobro obiskan forum, kjer lahko tudi aktivno sodelujete. V primeru, da bi radi svoje praktično znanje delili z ostalimi, pa to lahko storite preko preprostega vmesnika za dodajanje vsebin. Zmagajte z znanjem z Zmaga.com!