Kliknite tukaj, da si ogledate profil, kot ga vidijo drugi

Preverjanje deljivosti števil v programu Raptor

Delite vsebino na Facebooku
Delite vsebino na Twitterju
  V učni vsebini je predstavljeno preverjanje deljivosti števil. To lahko uporabljamo tudi kot detektor lihih in sodih števil.
 
 
1
 
 

Naredili bomo enostaven program, ki bo preveril, ali je neko število deljivo s 3.

Odpremo program Raptor. Če ga še nimate si ga prenesite in namestite.

V pomoč je spodnja lekcija:

Priporočamo Vam, da si še pred to lekcijo ogledate še prejšno (glej gor).

 
 
2
 
 

Za začetek se moramo odločiti, katera števila bomo preverjali ali so deljiva s 3.

Zato bomo določili 2 spremenljivki. Spremenljivka a bo začetna vrednost. Od nje naprej bomo preverjali ali so števila deljiva s 3. Spremenljivka b pa bo končna vrednost. Z njo bomo naše preverjanje končali.

Uporabili bomo simbol oz. ukaz input in to kar 2-krat. Naredimo tako, kot je na sliki.

 
 
3
 
 

Pri prvem v Enter Prompt Here vpišemo "Vnesite zacetno stevilo: " in pod Enter Variable Here samo črko a

Pri drugem pa v Enter Prompt Here vpišemo "Vnesite koncno stevilo: " in pod Enter Variable Here samo črko b.

 
 
4
 
 

Potem v program vstavimo simbol oz. ukaz Loop. Tega še nisem doslej obrazložil, zato ga bom zdaj.

Loop je angleški izraz za zanko in pomeni, da se določen del (tisti, ki je v njem) ponavlja. To se ne ponavlja v neskončnost, ampak do določenega dogodka, ki ga nastavimo. Zanko oz. loop vstavimo v naš program tako, da jo z levim miškinim gumbom povlečemo na črto programa.

Sestavljen je iz začetka, kjer piše LOOP in konca, kjer je karin simbol. Med LOOP in karo pišemo program, ki se bo neprestano izvajal, v karo pa vpišemo določen pogoj, ki ima določeno pravilo.

PRAVILO: Če se pogoj ne izpolni, se program v zanki ponovi. Če se pogoj izpolni se zanka konča.

 
 
 
 
 
5
 
 

V loop vstavimo simbol Selection. Tudi tega se do sedaj nisem obrazložil.

Selection je nek ukaz, ki bo odločil, kateri del programa se izvede. Tudi pri njem je simbol kara in tudi tu pišemo pogoje, ki imajo določeno pravilo.

PRAVILO: Če se pogoj izpolni se izvede tista stran programa, kjer zraven piše Yes. Če se pogoj ne izpolni, pa se izvede stran programa, kjer piše No

 
 
6
 
 

Naredimo hitri dvoklik na karo simbola Selection in vpišemo naslednji pogoj: a mod 3 = 0.

V levo stran selection-na vstavimo output in v njega vpišemo samo črko a.

RAZLAGA: Tukaj smo nastavili program za odločanje. Če bo naše število deljivo z nič in brez ostanka, se bo to tudi izpisalo. Drugače se ne izpiše.

 
 
7
 
 

Potem za selection ustvarimo assignment in ga aktiviramo z dvoklikom. V Set vpišemo a, v to pa vpišemo a+1.

RAZLAGA: To deluje kot števec. Vsako število prvo preverimo, ali je deljivo s 3 in potem jo povečamo za 1 ter zopet preverimo. To se v zanki ponavlja.

 
 
8
 
 

Na koncu zanko oz. loop aktiviramo z dvoklikom in vpišemo naslednji pogoj: a>b.

RAZLAGA: Tukaj smo nastavili konec zanke. Ko preveri določeno vrednost števil, se potem tukaj konča.

 
 
9
 
 

Program štartamo in v prvo polje vpišemo začetno število. V mojem primeru bo to 5. V drugo polje vpišemo končno število. V mojem primeru bo to 25.

Program bi nam sedaj izpisal vsa števila med 5 in 25, ki so deljiva s 3 v MasterConsole.

Moji rezultati so prikazani na sliki levo.

Hvala za ogled moje lekcije.

 
 
Komentiraj
 
 
Prijava in registracija
 
 
 
Zmaga.com ponuja brezplačno in razumljivo učenje računalniških programov, vas na enkraten način spozna z različnimi svetovnimi jeziki, s podrobno obrazloženimi recepti prikaže čare kulinarike in vam prežene strahove pred domačimi opravili.
 
 
Poleg tega lahko prebirate poučne članke, ki so namenjene širjenju naše splošne razgledanosti ter preverite svoje znanje z priljubljenim in enostavnim sistemom za preverjanje znanja. Če med vsebinami, ki se dodajajo vsak dan, ne najdete želenega znanja, je za vaša vprašanja na voljo dobro obiskan forum, kjer lahko tudi aktivno sodelujete. V primeru, da bi radi svoje praktično znanje delili z ostalimi, pa to lahko storite preko preprostega vmesnika za dodajanje vsebin. Zmagajte z znanjem z Zmaga.com!