Kliknite tukaj, da si ogledate profil, kot ga vidijo drugi
 
Domov > Forum > Zanimivosti

Matematična naloga

 
 
21.1.2015, 23:38
Zanima me, če zna kdo matematično rešiti naslednjo nalogo. Torej z izračunom (menda je prava pot sistem dveh enačb s tremi neznankami):

Kmet bo kupil natanko 100 živali: ovce, krave in konje. Ovce stanejo 1€, krave 10€ in konji 50€. Vse skupaj bo plačal 500€. Koliko posameznih živali bo kupil?


Torej s poskušanjem sem prišel do prave rešitve, zanima me izračun. Nekaj sem se trudil z matrikami, vendar mi ni uspelo priti do konca...

Če ima kdo kakšno idejo...hvala. lpV
 
 
 
22.1.2015, 15:47
Keri matematični sklop oz.poglavje je to?... Računanje z neznankami?
 
 
 
22.1.2015, 18:09
To nalogo sem tudi jaz dobil, na koncu sem pa obupal in si spisal program, da sem prišel do pravilne rešitve Me pa res zanima, kako bi se dalo priti do rešitve po matematični poti.

Če kdo potrebuje rešitev, da bi lažje prišel do poti: 1 konj, 39 krav in 60 ovc.
 
 
 
22.1.2015, 18:51
Saj neka formula mora biti hudiča :D Matematičarji, pomoč, zaj pa že mene zanima
 
 
 
22.1.2015, 21:55
Jaz sem malo poskušal in mi je uspelo dobiti eno enačbo iz dveh (9y + 49z = 400), vendar ko pa sem rešil to enačbo mi je prišlo 0 = 0. Sem tudi malo pogledal po internetu pa nisem našel nič uporabnega, samo neke zakomplicirane postopke z veliko ulomki...
 
 
 
22.1.2015, 23:14
VDaGamma: pa kaj tako nalogo mate v šoli al kak?
 
 
 
23.1.2015, 7:43
Pri tej nalogi gre za sistem dveh enačb s tremi neznankami, ki v splošnem ponuja neskončno rešitev. Ker pa je tukaj omejitev, da mora biti rešitev iz množice celih števil, je rešitev precej manj.

0 = 0 dobiš zato, ker najprej dve enačbi s tremi neznankami prevedeš na eno enačbo z dvema neznankam, nato pa to nazaj vstaviš v prvo enačbo. Tako da v bistvu odšteješ enačbo samo s sabo in tako dobiš 0 = 0.

Glede splošne rešitve problema, pa se tem problemom reče linearne Diofantske enačbe.
http://sl.wikipedia.org/wiki/Diofantska_....

Rešitve pa se išče s pomočjo največjega skupnega delitelja oz. z razširjenim Evklidovim algoritmom. Je pa kar malo preveč za to temo, da bi vse razložil, kako se to dela.

 
 
Prijava in registracija
 
 
 
Zmaga.com ponuja brezplačno in razumljivo učenje računalniških programov, vas na enkraten način spozna z različnimi svetovnimi jeziki, s podrobno obrazloženimi recepti prikaže čare kulinarike in vam prežene strahove pred domačimi opravili.
 
 
Poleg tega lahko prebirate poučne članke, ki so namenjene širjenju naše splošne razgledanosti ter preverite svoje znanje z priljubljenim in enostavnim sistemom za preverjanje znanja. Če med vsebinami, ki se dodajajo vsak dan, ne najdete želenega znanja, je za vaša vprašanja na voljo dobro obiskan forum, kjer lahko tudi aktivno sodelujete. V primeru, da bi radi svoje praktično znanje delili z ostalimi, pa to lahko storite preko preprostega vmesnika za dodajanje vsebin. Zmagajte z znanjem z Zmaga.com!