Kliknite tukaj, da si ogledate profil, kot ga vidijo drugi

Enostaven urejevalnik besedil

Delite vsebino na Facebooku
Delite vsebino na Twitterju
  V razvojnem okolju Lazarus bomo sprogramirali enostaven urejevalnik besedil, ki omogoča odpiranje in shranjevanje teksta v datoteko.
 
 
1
 
 
 
 
2
 
 
 
 
3
 
 

Kliknemo na obrazec, da na njega dodamo izbrano komponento.

 
 
4
 
 

Sedaj bomo nastavili nekaj njegovih lastnosti.

Na oknu Properties nastavite možnost alClient, kar pomeni, da bo komponenta za urejanje besedila zasedala celotno površino obrazca.

 
 
 
 
 
5
 
 

Sedaj izberite Lines ter pobrišite tekst.

S tem smo dosegli, da privzeto komponenta ne bo vsebovala teksta.

 
 
6
 
 

Naš urejevalnik besedila bo vseboval tudi meni.

Zgoraj izberite komponento TMainMenu.

 
 
7
 
 

Komponento dodajte na obrazec ter jo dvokliknite.

 
 
8
 
 

Odpre se vam okno za dodajanje opcij v meni.

Kliknite z desnim miškinim gumbom na New Item 1 in izberite možnost Create Submenu.

 
 
9
 
 

Sedaj izberite novo dodano opcijo.

Zopet kliknite z desnim miškinim gumbom in izberite možnost Insert New Itema (after).

Sedaj na isti način dodajte še dve dodatni opciji.

 
 
10
 
 

Opcije preimenujte, kar storite tako, da izberete opcijo ter nastavite vrednost lastnosti Caption v oknu Properties.

 
 
11
 
 

Končni rezultat bi moral biti tak, kot je prikazan na sliki.

 
 
12
 
 

Na obrazec sedaj dodajte še komponenti TOpenDialog in TSaveDialog.

Najdete ju v zavihku Dialogs.

 
 
13
 
 

Sedaj v obrazcu izberite Datoteka in kliknite na opcijo Izhod.

 
 
14
 
 

Odprlo se vam bo okno s kodo.

Notri vstavite naslednjo kodo:

Form1.Close;

Ob kliku na to opcijo bo omenjena vrstica zaprla program.

 
 
15
 
 

Sedaj v obrazcu izberite Datoteka in kliknite na opcijo Odpri.

Notri vstavite naslednjo kodo:

  if OpenDialog1.Execute then
  begin
      Memo1.Lines.LoadFromFile(OpenDialog1.FileName);
  end;


Omenjena koda bo prikazala dialog, kjer boste izbrali datoteko ter jo naložila v komponento za urejanje besedila.

 
 
16
 
 

Podobno naredite še za opcijo Shrani.

Notri vstavite naslednjo kodo:

    if SaveDialog1.Execute then
    begin
      Memo1.Lines.SaveToFile(SaveDialog1.FileName);
    end;  


Omenjena koda bo prikazala dialog za shranjevanje ter shranila vsebino komponente za urejanje teksta v izbrano datoteko.

 
 
17
 
 

Program sedaj zaženemo s klikom na ikono trikotnika.

 
 
18
 
 
 
 
Komentiraj
 
 
 
 
 
12.8.2013, 10:12
V kater format pa se shrani datoteka, ustvarjena v tem urejevalniku?
 
 
 
 
12.8.2013, 17:05
Verjetno .txt
 
 
 
 
12.8.2013, 21:55
Po kodi sodec bi se moral shraniti v isto prvotno datoteko (ista kot je bila odprta). Ne vem pa katere vse datoteke je mozno shraniti.
 
 
 
 
14.8.2013, 2:20
Mišljeno je kot urejevalnik tekstovnih datotek.

Format datoteke je torej tekst, ime datoteke pa je lahko poljubno.
 
Prijava in registracija
 
 
 
Zmaga.com ponuja brezplačno in razumljivo učenje računalniških programov, vas na enkraten način spozna z različnimi svetovnimi jeziki, s podrobno obrazloženimi recepti prikaže čare kulinarike in vam prežene strahove pred domačimi opravili.
 
 
Poleg tega lahko prebirate poučne članke, ki so namenjene širjenju naše splošne razgledanosti ter preverite svoje znanje z priljubljenim in enostavnim sistemom za preverjanje znanja. Če med vsebinami, ki se dodajajo vsak dan, ne najdete želenega znanja, je za vaša vprašanja na voljo dobro obiskan forum, kjer lahko tudi aktivno sodelujete. V primeru, da bi radi svoje praktično znanje delili z ostalimi, pa to lahko storite preko preprostega vmesnika za dodajanje vsebin. Zmagajte z znanjem z Zmaga.com!