Kliknite tukaj, da si ogledate profil, kot ga vidijo drugi

Šahovski zapis

  Kdor želi bolje spoznati šah, mora obvezno poznati tudi šahovski zapis oz. šahovsko notacijo, ki se uporablja za zapisovanje in tolmačenje šahovskih partij.
 
 
1
 
 

Šahovnica je razdeljena na 64 polj in je pravilno postavljena tako, da ima igralec svetlo polje ali kvadrat na svoji desni spodaj.

Vrstice zaznamujemo s številkami od 1 do 8 (to velja za igralca z belimi figurami), linije pa zaznamujemo s črkami od a do h.



 
 
2
 
 

Uradna slovenska imena figur so naslednja:

K - Kralj
D - Kraljica (Dama)
T - Trdnjava
L - Lovec
S - Skakač

Kmetje nimajo posebne oznake.

 
 
3
 
 

Premik figur zapišemo tako, da navedemo, na katerem polju je bila figura ter na katero polje se je premaknila.

Primer:
Sg1 - f3

Prva črka S označuje skakača, g1 je oznaka izhodiščnega polja, f3 pa novo polje skakača.

Primer partije na sliki:
1. e2 - e4
2. e7 - e5
3. Sg1 - f3

 
 
4
 
 

V praksi pa se danes večinoma uporablja kratka notacija, kjer se navede samo ime figure in polje, kamor se je figura prestavila.

Primer partije na sliki:
1. e4 
2. e5
3. Sf3

4. Sc6
5. Lb5
6. a6


V primeru kratke notacije je včasih možno, da bi dve različni figuri prišli na isto mesto. V tem primeru je potrebno za imenom figure zapisati še vrsto ali linijo.

Primer:
Shf3 ali S1f3

 
 
5
 
 

Pri zapisovanju se uporabljajo še nekateri posebni znaki, ki so omenjeni spodaj.

Jemanje figure
Označimo z znakom : ali x
Primer: Dxf7 ali Df7:

Rokada
0-0 - kratka rokada
0-0-0 - dolga rokada

Mat
Označimo z znakom #
Primer: Dxf7#

Drugi posebni znaki
! - dobra poteza
? - slaba poteza
Primer: Df3!


Za konec pa še zapis partije na sliki, ki prikazuje hitro matiranje nasprotnika v nekaj potezah:
1. e4  2. e5  3. Lc4  4. Sc6  5. Df3  6. d6  7. Dxf7#


 
 
Komentiraj
 
 
 
 
 
26.3.2018, 21:51
Pod točko 4. je pravilno: 1. e4

Ampak nima veze - glavno, da se razumemo in se imamo radi in nam je lepo in bomo lahko spet šli (voli) stokrat na volitve.
 
 
 
 
27.3.2018, 13:48
Hvala za obvestilo, sem popravil.
 
Prijava in registracija
 
 
 
Zmaga.com ponuja brezplačno in razumljivo učenje računalniških programov, vas na enkraten način spozna z različnimi svetovnimi jeziki, s podrobno obrazloženimi recepti prikaže čare kulinarike in vam prežene strahove pred domačimi opravili.
 
 
Poleg tega lahko prebirate poučne članke, ki so namenjene širjenju naše splošne razgledanosti ter preverite svoje znanje z priljubljenim in enostavnim sistemom za preverjanje znanja. Če med vsebinami, ki se dodajajo vsak dan, ne najdete želenega znanja, je za vaša vprašanja na voljo dobro obiskan forum, kjer lahko tudi aktivno sodelujete. V primeru, da bi radi svoje praktično znanje delili z ostalimi, pa to lahko storite preko preprostega vmesnika za dodajanje vsebin. Zmagajte z znanjem z Zmaga.com!