Kliknite tukaj, da si ogledate profil, kot ga vidijo drugi

Prva aplikacija za Android

Delite vsebino na Facebooku
Delite vsebino na Twitterju
  Izdelali bomo enostavno aplikacijo za Android in obenem spoznali osnovne stvari, ki jih morate vedeti pri razvoju Android aplikacij.
 
 
1
 
 

Za izdelavo aplikacije bomo uporabili okolje Android Studio.

Namestitev okolja si lahko ogledate v lekciji

 

V okolju Android Studio najprej izberemo New Project, da ustvarimo nov projekt.

 
 
2
 
 

Določimo poljubno ime aplikacije.

Za domeno podjetja lahko prav tako vpišete poljubno vrednost.

 
 
3
 
 

V naslednjem koraku izberemo, za katero verzijo Androida želimo delati aplikacijo.


Priporočam izbiro API15 za Android naprave verzije 4.0.3 ali novejše.

 
 
4
 
 

V naslednjem oknu s predlogami izberite Blank Activity oz. prazno aktivnost.

Aplikacija lahko vsebuje več podprogramov oz. aktivnosti, ki jim v Android jezikoslovju pravimo Activity.

 
 
 
 
 
5
 
 

Določimo še ime in naslov aktivnost.

 
 
6
 
 

Sedaj se vam bo odprlo okolje za razvoj Android aplikacije.


Spodaj desno izberite Design, da preklopite v grafični način urejanja.

 
 
7
 
 

Na sredini je prikazan emulator, ki prikazuje trenutni izgled vaše aplikacije.


V emulatorju kliknite na prazen prostor, da izberete celoten glavni pogled.

 
 
8
 
 

Na desni strani se nahaja okno, kjer lahko nastavljate lastnosti trenutno izbrane komponente.


Pod id vpišite vrednost glavni_pogled.

 
 
9
 
 

Sedaj v emulatorju izberite še text Hello World, da izberete komponento TextView.


Spremenite velikost teksta z lastnostjo textSize.

Za vrednost nastavite 40dp.


Android uporablja posebne enote dp oz. density point, katerih dejanska velikost se avtomatsko prilagaja ločljivosti naprave, na kateri teče aplikacija. Zato bo tekst na vseh napravah približno enako velik.

 
 
10
 
 

Sedaj bomo spremenil še tekst, ki je nastavljen pod lastnostjo text.


Privzeto izbrana vrednost se začne z @string/.

To pomeni, da se dejanska vrednost nahaja v datoteki z resursi.

 

 
 
11
 
 

Datoteko najdemo, če na levi strani izberemo values/strings.xml.

 
 
12
 
 

V njej za vrednost "hello_world" nastavimo Pozdravljen svet!


V to datoteko lahko dodajamo poljubne nove nize, ki jih nato kasneje uporabimo v aplikaciji.

 
 
13
 
 

Sedaj bomo v aplikacijo dodali še sliko.

Podobno kot teksti so tudi slike resursi. Nahajajo se v mapi res/drawable-xxxx

Različne mape obstajajo zato, da so slike lahko prilagojene za zaslone z različno gostoto pik.

  • ldpi (low) ~120dpi
  • mdpi (medium) ~160dpi
  • hdpi (high) ~240dpi
  • xhdpi (extra-high) ~320dpi

Android bo iz omenjenih map sam izbral sliko, ki je najbolj primerna za napravo.

V Raziskovalcu datotek v okolju Windows skopirajte poljubno sliko s CTRL+C ter jo nato prilepite v okolje Android studio v mapo drawable-mdpi s CTRL+V.

 
 
14
 
 

Med komponentami izberite ImageView ter ga z miško prenesite na emulator.

 
 
15
 
 

V oknu z lastnostmi izberite src.

Kliknite na gumb s tremi pikicami in izberite novo dodano sliko.

 
 
16
 
 

Aplikacija je sedaj končana.

Kliknite gumb za zagon aplikacije.

 
 
17
 
 
 
 
18
 
 

Ko je emulator zagnan, se bo prikazala tudi vaša aplikacija.


S tem smo končali z izdelave prve aplikacije za Android.

 
 
Komentiraj
 
 
 
 
 
16.7.2015, 13:33
Kako potem to shraniš na pravo Android napravo?
 
 
 
 
16.7.2015, 23:02
Ko zaženeš, se ti ustvari .apk datoteka, ki jo lahko skopiraš na telefon in nato tam zaženeš.

Drugače pa, če imaš priklopljen telefon in na njem vklopljen USB debugging mode, se potem aplikacija, vsakič, ko jo zaženeš v Android Studiu, skopira in zažene na telefonu ter potem tudi tam ostane.
 
 
 
 
17.7.2015, 16:56
Kje se ustvari ta datoteka?
 
 
 
 
17.7.2015, 19:37
Ustvari se tam, kjer imaš projekt, v mapi app/build/outputs/apk

Projekt pa je običajno v C:\Users\[tvoj_username]\AndroidStudioProjects

To .apk datoteko skopiraš na telefon in jo tam odpreš in se bo namestila na telefon.
 
Prijava in registracija
 
 
 
Zmaga.com ponuja brezplačno in razumljivo učenje računalniških programov, vas na enkraten način spozna z različnimi svetovnimi jeziki, s podrobno obrazloženimi recepti prikaže čare kulinarike in vam prežene strahove pred domačimi opravili.
 
 
Poleg tega lahko prebirate poučne članke, ki so namenjene širjenju naše splošne razgledanosti ter preverite svoje znanje z priljubljenim in enostavnim sistemom za preverjanje znanja. Če med vsebinami, ki se dodajajo vsak dan, ne najdete želenega znanja, je za vaša vprašanja na voljo dobro obiskan forum, kjer lahko tudi aktivno sodelujete. V primeru, da bi radi svoje praktično znanje delili z ostalimi, pa to lahko storite preko preprostega vmesnika za dodajanje vsebin. Zmagajte z znanjem z Zmaga.com!